Voorbereiding seizoen 2014

Seizoen 2014

Nu de feesten achter de rug zijn en de doelen bekend, kan de voorbereiding op het seizoen 2014 eindelijk van start gaan. De medische check up is gebeurd en de resultaten van de inspanningstest zijn veelbelovend.

De bedoeling is om dit jaar weer deel te nemen aan La Cannibale, georganiseerd door Sporta, http://www.monventoux.be

Vorig jaar een tijd van 07 uur en 31 minuten gereden. Dit jaar heb ik als doel gesteld om onder de 07 uur te gaan. Heel mijn voorbereiding is dan ook opgesteld met dit doel voor ogen. Uit de tests is dit jaar ook weer gebleken dat mijn basisconditie goed zit. Ik zal me dan ook dit jaar weer gaan concentreren op kracht- duur- en bloktrainingen.

Mijn woon- werk verkeer zorgt voor een goede basis, de tourtochten zullen vooral dienen om duur- en krachttrainingen af te werken.

Staan al zeker op mijn agenda:

  1. Omloop van het Nieuwsblad 02 maart 2014 95 km Proximus Cycling Challenge
  2. Omloop van Vlaanderen 15 maart 2014 140 km Bank van de Post Cycling tour
  3. Fietstocht van de Marine 26 maart 2014 120 km Marine
  4. Ename Classic 23 maart 2014 141 km Bank van de Post Cycling tour
  5. Ronde van Vlaanderen 05 april 2014 250 km Ronde van Vlaanderen cyclo
  6. Peter van Petegem Classic – 19 april 2014 – 163 km – Bank van de Post Cycling tour
  7. Liege – Bastogne – Liege 26 april 2014 – 270 km – La Doyenne Classic
  8. Grinta! Challenge La Tournay 10 mei 2014 – 151 km – Bank van de Post Cycling tour
  9. La Chouffe Classic – 24 mei 2014 – 165 km – Bank van de Post Cycling tour
  10. La Cannibale – 21 juni 2014 – 179 km – Sporta

Deze lijst is zeker nog niet definitief en er zullen nog veel andere tochten ingepland worden. Na afloop van elke tocht zal ik een verslag posten over de tocht zelf, mijn ervaringen en mijn vorderingen. De bedoeling is vooral om mezelf te beoordelen en te helpen om eventueel trainingen bij te sturen. Als ik daarbij ook nog anderen kan inspireren dan is dat heel mooi meegenomen.

Leave a comment